Monday, January 5, 2015

MARY KAY TIMEWISE MIRACLE SET

Hi all! Harini Qis nak cerita lagi lanjut sikit pasal Timewise Miracle Set ni. Sebelum ni dah buat testimoni diri sendiri, memang THE BEST la skincare Timewise ni! Sampai sekarang masih teruja muka jadi bersih, lembab, dan sihat ja. Tu yang nak buat lagi post baru pasal Timewise Miracle set ni. memang miracle! Menyesal xcuba awal2 ;D


Cleanser 3-in-1 Timewise (Normal to Dry)



Ok ini caranya untuk kita tengok set tu adalah set NTD.  Belakang kotak tu kena ada label color PINK! okay? :)



Okay, untuk pencuci muka Timewise NTD ni, its more like creamy macam ni. Bila kita guna pencuci ni, kita akan rasa seperti ada biji2/beads yang sangat halus tujuan untuk Exfoliate kulit secara lembut.

 Qis menggunakan NTD formula ni dan memang sangat  best sebab sebelum ni pernah juga pakai cleanser dari produk lain yang ada beads ni tapi kasar teramat beads dia sampai tercalar luka kulit muka ni huhu. So, sesuai la untuk kulit macam Qis yang sangat sensitif dan nipis ni untuk pakai cleanser Timewise ni :)

Apa yang lagi best, lepas cuci muka akan lebih segar dan lembut.





Okay this one pula, cleanser 3-in-1 untuk formula combination to oily. Pastikan belakang tu ada label color purple ya! :)



Untuk yang CTO formula ni pula, its more like gel, jernih dan ada beads kecik2 tu juga. Best sangat sama ja macam NTD cuma fungsinya lebih kepada control minyak di sekitar permukaan kulit muka kita :)


That is why Qis terpikat sangat dengan Mary Kay Timewise cleanser ni since dia tak merosakkan muka Qis malahan melembut, menjaga, membersih, melembap,menyegar dan mengembirakan hihi. You better try this!





Ok sekarang kita tengok pula Day solution dan Night Solution Timewise ni.


As you seen above, nampak tak color putih tu? Yang tu adalah Day Solution Timewise yang sangat lightweight, thin dan tidak sticky & thick. Nampak kan ia seperti cecair? Memang selesa bila dipakai, tidak ada bau yang terlalu kuat dan pelik2 & lastly ada SPF35.

 Qis syorkan untuk yang MALAS pakai sunscreen tu, boleh la ambik yang ni since its really good to your skin disamping menghalang daripada kulit terus terkena sinaran cahaya matahari yang boleh merosakkan dan mempercepatkan proses kedutan kulit muka kita. 

p/s : kebanyakan sunscreen yang ada di luar sana membuatkan kita tidak selesa kerana terlalu tebal dan rasa melekit2. So pilihla yang sesuai buat anda untuk dipakai di siang hari since kita perlukan keselesaan untuk stay happy. kan? ;P


Alright, about Night solution pula apa yang best?
Ok jika anda2 semua bakal membeli produk ini, Night solution adalah step ke-2 selepas guna Cleanser pada malam hari.

Night solution adalah encapsulated vitamins dan antioxidants yang disatukan dengan kolagen untuk menghalang dan mengurangkan deep lines dan kedutan.Best tak? ada kolagen tu :)

Biji2 macam pearls tu sebenarnya Nutribeads microcapsules yang ada vitamins. So biarkan mereka bekerja menjaga muka kita semasa tidur :)









Okay, the last one is Age Fighting moisturizer. Ni untuk last step between 4 barang atas tadi.
Apa yang best pula dengan Age fighting Moisturizer ni? Hokaaayyy! Ia juga terdapat dua formula, NTD dan CTO. so jangan risau masing2 bekerja mengikut kesesuaian kulit. If dry, dia akan moistkan, if oily, dia melembab juga tanpa rasa kurang selesa :)


lagi?

okay its dermatologist - tested. Sesuai sangat untuk sensitif skin, dah dicuba pun secara klinikal untuk skin irritancy dan allergy :) Selain itu, ia juga Oil & fragrance-free. tidak berbau, tidak berminyak. trust me, Im using that too :) dan paling penting, its non-comedogenic means that ia tidak membuat liang liang roma anda tersumbat :)


Soooo! untuk mereka2 yang mempunya kulit kering yang terover sangat DRY tu, this is a good news for you :) Ia akan melembab kulit muka anda lebih 10 jam dan tidak akan merasa tegang dan kering sepanjang penggunaan. Jika anda mempunyai kulit berminyak juga ia tidak akan membuatkan kulit anda "over greasy" . Its just nice!


P/s : Qis suka apply moisturizer ni before memakai mekap sebab effectnya lain dari tidak memakai apa2 dan terus apply foundation. TAK BEST. MENGELUPAS. FOUNDATION LAMA LAMA JADI PELIK. STRETCHY AND SUPER DUPER DRY hahaha. So untuk mendapatkan mekap lebih nampak glowing dan senang dipakai pakai lah moisturizer. penting ni :)





So untuk anda2 yang selalu on the go, selalu nak cepat urus anak pergi sekolah, pergi kerja but still nak jaga muka, cubala. 3 step sahaja. 

Siang

Cleanser 3-in-1 ,  day solution , Age Fighting Moisturizer

Malam

Cleanser 3-in-1 , night solution , Age fighting Moisturizer




So simple kan? dengan 3 steps siang dan 3 steps malam anda still dapat jaga kebersihan muka, halang dari kedutan, give vitamins, antioxidants, kolagen, exfoliate , freshen your skin! :)







So lets pamper our skin. Bagi peluang untuk kulit kita menjadi sihat dan cantik untuk diri sendiri dan tersayang :) 


MARY KAY TIMEWISE MIRACLE SET
fight early signs of aging



5 yang terawal akan mendapat hadiah istimewa dari Qis. Limited Edition product yang anda tidak akan dapat dimana2 :) 

I still got 5 sets of TimeWise READYSTOCK. No need to tunggu2, ready to deliver! :)


Whatsapp me cepat2 okayyy

011-1907 2886
Qistina Amira Idris