Wednesday, April 26, 2017

BAHAYANYA PRODUK PENGELUPASAN! :(

As salam kakak2ku.. adik2ku.. keluargaku.. HAI semua!! 😍 mungkin kita tidak kenal, tapi saya anggap semua pun seperti keluarga saya sendiri bila sampai ke benda yang akan menyakitkan dan merosakkan kulit. Ini adalah salah satu tanggungjawab yang saya pikul sebagai seorang Perunding Kecantikan. Saya perlu sedarkan anda yang sudah terkena dari terus memakai dan merosakkan wajah sendiri :( PLS stop!!! Sebab dulu Qis pun pernah kena macam ni. So I dont want this happen to you too!

Post harini memang emosional sikit ok.. sebab ramai yang msj Qis selepas baca blog ni tau. Terharu pun ada. Kesian pun ada. Sebab ada yg datang dengan keadaan kulit yg sudahpun rosak. Tapi Qis memang akan bantu sebaiknya. Sampai pulih Qis jaga. TRUST ME!

Ok lah jom baca dulu ciri2 produk merbahaya ni. Kalau ada salah satu, silalah risau. Kalau ada banyak yg sama, tolong lah.. tolong stop huhu

Ciri2 Produk peeling bermerkuri.. 

1.Melekit2
2.tidak homogen(kita nampak lapisan minyak terpisah dari lapisan padat)
3.bau logam(bau lain macam/wangi utk cover bau merkuri) so elakkan produk wangi, seeloknya yang tidak berbau.
4.krim tekstil kuning/putih mengilat, panas dan gatal bila sapu pada lengan
5.kulit berubah putih dlm waktu singkat, semakin cpt putih semakin tinggi kandungan merkuri digunakan
6.tidak timbul jerawat sama sekali / kurang jerawat sebabnya lapisan epidermis dah rosak, kulit tiada protein dan melanin utk melindungi dari sinar uv sehingga kuman/bakteria pun xsinggah ke kulit muka yg telah dicemar dgn merkuri
7. Bila stop, akan timbul jerawat kecil/ruam dan gatal. Itu side effectsnya.
8.warna kulit akan jadi sedikit gelap

Just sharing. Berhati2 lah..



Ok tak? Huahua.. sangat tak ok.. gelap kusam.. lepas tu kulit makin nipis.. tampilan jeragat juga memang ada lepas stop..sedih kan?

Jom tengok my skin sekarang.. sebab dari 2009 guna Mary Kay ni.  kira dlu brapa lama Qis guna sampai ke harini. Tengah type ni pon pakai MK tau haha. Memang best betul kulit.

 
  

Tapi seriusly kena konsisten. Saya ni memang setia pada yang satu hehe.. beli mahal2 xkonsisten mmg rugi.. rugi tak tunggu kulit jadi cantik macam ni tau.

Contact saya kalau nak kulit macam ni ok! Qis akan jaga, akan pantau, akan beri khidmat nasihat terbaik.

Perunding Kecantikan
Qistina