Saturday, June 15, 2013

Saya pengguna Marykay! Saya cinta Marykay :)

Okay,sekarang saya akan bercerita tentang bagaimana saya boleh terjebak dalam dunia MK ni ;P


Sebelum tu,saya perkenalkan diri dulu la okay? :D

Saya berasal dari Kota Belud, Sabah. Tempat ni pekan kecil sahaja,tetapi macam mana saya boleh tahu dan yakin yang Marykay ni selamat digunakan?Macam mana saya boleh korbankan muka saya ni untuk mencuba sesuatu yang kita tidak pernah dengar dan nampak? HAA! :D 

Pada tahun 2009,masa tu umur baru 18 tahun. Muda lagi kan. Hee. masa tu saya baru shj melanjutkan pelajaran di sebuah universiti swasta di cyberjaya. MMU. So,makcik saya pun suruh la try Marykay ni. Dia kata best,cuba try dulu. Mula2 mcm takut sbb I've been used Nanowhite dalam 2 tahun macam tu,murah la jgk produk tu tapi teringin mencuba sesuatu yang baru,biasala masa tu still remaja lagi kan,memang suka try semua benda :)

So mula2 mama belanja,okayla kan,senyum sampai ke telinga, first time cuba produk mahal hihi. Masa tu memang teruja,pakai ikut step by step. Makcik call bagitahu cara pakai :)

Seminggu lepas pakai, rasa macam best. Dulu muka tegang & kering , senyum pun rasa pelik. Lepas pakai Marykay ni rasa macam confident , disiplin & rasa sayang dekat kulit muka ni. Yala,sebelum ni,main calit ja dekat muka ni,kadang2 pakai,kadang malas pakai. 

Saya memang jatuh hati dengan Marykay sebab bukan sahaja kulit muka jadi sihat & cantik, tapi perangai untuk jaga muka pun jadi cantik sama hahaha. *Nanti saya cari & share gambar buruk saya dekat sini before pakai marykay okay? :P


Tapi yang ni gambar after pakai MK,kalau tgk kulit bertambah licin,gebu, tona lebih sekata dan sihat :)

Ini bukan EDIT okay.hihi.



Kulit jadi halus! Best :)



After 3 months pakai produk Botanical Effects (BE) ,then cleanser habis. Masa tu guna botanical effects formula 2 (untuk Normal Skin).



Yang ni la,set botanical effects tu :)

Cleanser BE ni tiada buih langsung! Hihi. Saya terbiasa pakai cleanser yg berbuih banyak sebab best,tapi yg berbuih tu la yang tidak digalakkan. So sebab tu la 3 bulan ja , cleanser BE saya habis sebab pakai banyak2 :D

Habis ja cleanser tu,saya try simpan duit, beli balik sendiri :) Sebab masa tu fikir,ini untuk diri sendiri,untuk kecantikan sendiri,jangan kedekut :) Ini antara keperluan kita, Kita harus menjaga penampilan dan kebersihan wajah dan diri kan? :)

Set botanical ni,bernilai RM296 sahaja satu set. Mahal? Tidakla semahal mana untuk diri sendiri :) Ia datang bersama pencuci muka 3-dalam-1 ,penghidrat,penyegar dan masker :)

Lengkap satu set ni untuk memiliki kulit wajah yang bersih dan sihat! Dulu masa beli ni,saya beli sekali dengan facial cloths marykay. sebab apa? sebab muka kita ni perlu dibelai lembut. kena ada benda khas untuk lapkan sisa-sisa kotoran untuk membilas selepas menggunakan cleanser dan masker.

yang ni la facial cloths MK :)


Macam pinggan mangkuk la kan,kalau kita tidak menggunakan span sewaktu mencuci,mesti susah untuk lebihan kotoran tu hilang kan? :) 


So,siapa yang berminat untuk melakukan free skincare class dengan saya, sila contact ke no ni. 011-1907 2886. FREE sahaja okay. jangan risau :)

Sewaktu skincare class,dptla merasa dan meneroka sedikit demi sedikit produk marykay ni :) Best! boleh bawa kawan2 sekali kalau berminat okay?

:)